Saturday 31 December 2011

something new sayang....

Assalammualaikum~ hye awak sume.. ari nie saya nak share something dgn awak sume. sye dpt info nie pon sebab berkat kn bngun pagi. Allah bg rahmat dekat saya lah nie coz bngun pagi2 ... hehe.. ye lah, bgus jgk saya bngun awal pagi nih kn dpt ilmu free dri Allah sbgai gnjaran... Mase tu, sye bru lps seusai solat subuh then mak a.k.a mama sye suruh sye switch on tv and turn on to tv Al-hijrah.. kate mama saya dye nak tgk ceramah or yg sewaktu dgn nye.. hehe. Ada ustaz tu cerita siapakah atau asal-usul paderi yg ade di muka bumi nie.. sebenarnye, mse zaman dulu paderi itu seorang yg kuat beragama. kemudian, ade beberapa org lelaki yg menghantar adik mrk yg sakit..

   paderi itu sudah berjanji akn menjaga ngan merawat si sakit itu.. Tetapi, jeng jeng jeng... hehe...
ble abang2 si sakit tu  nak ambil adik mrk tgk2 adik mrk tlh pun meninggal dunia..  kemudian paderi trsebut menyuruh mrk menanam adk mrk itu..

   Pada mlm hari tersebut, abang-abang kpd adik yg tlh meninggal itu bmimpi bhwa "PADERI" itu yg tlh membunuh adk mrk.. Gile kan?! (ke x?) Ok, lps tu... SYAITANN mmg sifat dye adalah menyesatkn cucu Adam. So, dye ckp kat paderi tu klo kau nak selamat ... sujud lah pd aku(SYAITON)! paderi tu pon sujud lah sbb nak selamat kan... mkne nyew, paderi tu dah menyukutukan Allah...

    sejak tu lah... Ade paderi2 sume tuh... haa.... So, spe yg dh twu tu bgus lah... Dan spe yg x twu tu sye dh share dah... hee~ Ketahuilah bhwa sesiapa yang menyekutukan Allah tidak diterima taubat nye...
Nauzubillahiminzalik... hurm, tu je lah.. ok.. Assalamualaikum (:

No comments:

Post a Comment